نوکیا از همکاری خود با اوپو و امضای قرارداد با این شرکت برای صدور مجوز پتنت جدیدش خبر داد.

نوکیا و اوپو با هم قرارداد همکاری امضا کردند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نوکیا برندی است که طی سالیان زیادی در عرصه تولید گوشی فعالیت کرده است. این شرکت اولین شرکتی در جهان بود که موفق شد گوشی‌های خود را در بازار با کیفیتی بالا تولید کند اما استفاده این شرکت از سیستم عامل‌هایی که زیاد محبوب نبودند، باعث شد از سایر شرکت‌ها کمی عقب بماند. همزمان با ورود اندروید به بازار گوشی‌ها و به بازار آمدن گوشی‌های هوشمند باعث شده بود که این گوشی دیگر در ویترین مغازه‌ها حضور کمرنگی داشته باشد و دیگر کسی به سراغ این برند مشهور نمی‌رفت تا این که مایکروسافت با خرید این برند و تولید چند گوشی با سیستم عامل ویندوزفون جان تازه‌ای به آن بخشید اما باز هم چنان چنگی به دل نمی‌زد. حالا نوکیا توسط شرکت HMD Global تولید می‌شود و از سیستم عامل محبوب اندروید استفاده می‌کند. این شرکت دوباره جان تازه‌ای به خود بخشیده است و قادر است گوشی‌های قدرتمند تولید کند و حالا کمی باقی مانده است که گوشی پرچمدار خود را معرفی کند.

به تازگی شرکت نوکیا اعلام کرده است که قراردادی چندساله برای صدور مجوز پتنت با شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی اوپوامضا کرده است. شرکت نوکیا جزئیات این تفاهم‌نامه را افشا نکرد اما به نظر می‌رسد شرکت چینی اوپو برای ثبت اختراعات به بزرگترین دارنده مجوز در دنیای تلفن همراه متکی شده است.

ماریا وارسلونا، مدیر حقوقی و رئیس فناوری نوکیا به سادگی توضیح داده است که اوپو یکی از رهبران صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و نوکیا خوشحال است که آن‌ها را تحت لیسانس خود قرار داده است. این توافق بیشتر برنامه صدور مجوز جهانی نوکیا را تأیید می‌کند.

با این قرارداد، اوپو به سامسونگ، شیائومی و هوآوی در استفاده از مالکیت معنوی نوکیا در پنج سال آینده ملحق می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.